Six Sigma som en måde at udvikle mennesker

  • af

En af de mange fordele af Six Sigma er, hvordan det hjælper med at udvikle mennesker. De to processer af Six Sigma uddannelse og Six Sigma-projekter dyrke ekspertise i ikke kun produktkvalitet og økonomiske besparelser, men også i viden, tillid og kvalitet af personerne i din organisation. Mennesker er trods alt jeres organisationer mest værdifulde aktiver. For at opretholde og løbende forbedre, skal en organisation udvikle sine folk. Seks Sigma hjælper med at udvikle dine medarbejdere i to områder: det udvikler ledere og det giver folk til at være vidende og værdifulde bidragydere til organisationens succes.
Enhver organisation har brug for folk med lederevner. Lederevner er nødvendig på alle niveauer i organisationen. Konsekvent Six Sigma uddannelse og implementering fra den udøvende niveau gennem linjechefer vil hjælpe vokse ledelse i organisationen. Med Six Sigma, der er mange muligheder for at udvikle lederevner og lederegenskaber på alle niveauer i organisationen. Seks Sigma certificering uddannelse og hands-on virkelige verden uddannelse af førende Six Sigma-projekter dyrke ledelsesfærdigheder.
Six Sigma har til formål at vokse ledere i en virksomhed gennem sine uddannelsesprogrammer. Mennesker, der har afsluttet Six Sigma uddannelse tjener et bælte titel. Det betegner deres niveau af viden og ansvar. Et grønt bælte er en person der har gennemført to uger med træning i Six Sigma-køreplanen og væsentlige elementer af statistiske metoder, der støtter Six Sigma-projekter og som er medlem af en Six Sigma proces forbedring hold. Det sorte bælte er en person, der har gennemført fire ugers træning med fokus på seks Sigma køreplan og omfattende statistiske metoder og er erfaren i førende tværfunktionel proces forbedring hold. Sortbælter blive ledere af Six Sigma-projektteams og de mentor andre medarbejdere til at hjælpe dem med at forbedre.
Seks Sigma værdier lederskab, men også værdier engagement fra medarbejdere på alle niveauer i organisationen. Hvis nogen kan få til roden af et problem og hjælpe med at løse det, så det er ligegyldigt hvor tanken kommer fra. Six Sigma er at have fuld støtte og engagement fra alle niveauer i organisationen. Six Sigma kræver buy-in fra alle involverede i de forretningsprocesser, der måles. Dette krav hjælper faktisk til at opbygge en bedre organisation.
Engagement fra alle niveauer af medarbejdere kommer omkring fra Six Sigma strategi for opbygning af projektteam. Løbende forbedring processer som Six Sigma, herunder mennesker, at få deres engagement, og derefter støtte det, de forsøger at opnå. Six Sigma beder om input på forbedring løsninger fra alle medarbejdere fordi det anerkender værdien af kreative løsninger på problemer fra alle kilder. Den enkle virkelighed er linjen arbejdstagerne kender nogle ting højere ups ikke. Frontlinjepersonel forstår bedre end nogen anden kunde. Organisationer at hverve ideer fra linje arbejdstagere vil afdække innovative løsninger på problemer, der kunne aldrig blive afdækket ved fritliggende analyse.
Involverer mennesker gennem Six Sigma fører også til bemyndigelse mennesker. Six Sigma datastyret metode giver folk passende feedback på proces og niveauer af forbedring af de opnår – hvad de gjorde godt, og hvad de gjorde forkert. Gennem Six Sigma får dine folk reelle løsninger til at fjerne de reelle grundlæggende årsager til problemerne. Plus giver det dem forståelse for hvad, wheres og whys fordi data er der. Dermed, Six Sigma bidrager til at udvikle viden, tillid og kvalitet af personerne i din organisation.
Yderligere, Six Sigma hjælper med at fremme en kultur af tillid, så alles energier vil blive dirigeret til positive og konstruktive arbejde. Sådan en kultur består af mennesker, at give dem de værktøjer, de behøver for at lykkes, en passende grad af indflydelse og kontrol, og at være åben med dem, herunder. Som trust bygger folk begynder at blive mere involveret, bliver mere engagerede, acceptere flere empowerment, og dybere niveauer af tillid udvikle. Teamsamarbejde, koordinering af aktiviteter, tillid blandt holdet, og at kende oparbejde gør indsatsen af Six Sigma vellykket.
Resultatet af at gøre dette godt er professionel vækst, forbedret moral og positive holdninger til kooperativ indsats. Six Sigma vil blive en af de faktorer, der ikke kun brændstoffer dramatisk forbedring i dine medarbejdere, men skaber en enestående arbejdsplads.